Vad får dig att bli engagerad på allvar? Kanske till och med heligt förbannad ibland? Vilken nyhet får dig att släppa frukostkoppen med en duns i bordet och skriva en insändare? När blir du tårögd av rörelse? I vilka situationer fylls du av en djup glädje? Då har ditt innersta blivit berört, det är där du ska leta efter din inre drivkraft och passion. När du har funnit den kan du bestiga berg.

Roosevelt, Mandela , Einstein, Edison… Deras drivkraft var inte pengarna. Deras drivkraft var utmaningen. Möjligheten att flytta fram gränserna. Deras önskan att göra något riktigt bra, något som gick utöver det vanliga. Och det var den drivkraften som gjorde dem till legender, menar Robin Sharma i sin bok ”Ledaren utan titel”. Våga vara excentrisk, ett original. Lyssna på din inre vägledare, ditt hjärta. Det är inte inspirerande med människor stöpta i samma form. För att vara kreativ och nytänkande måste du våga tänka, känna och vara annorlunda.

Det är din passion och drivkraft som får dig att vara entusiastisk över de produkter och tjänster du säljer. Som får dig att älska din organisation och dina medarbetare. Som ger dig driv och uthållighet att övervinna hinder. Som hjälper dig att se möjligheter även i mörkret. Som gör att du orkar bevara din energi framåtriktad. Som ger dig en glöd och tillförsikt som smittar av sig på alla du är i kontakt med.

Våga drömma och tänka stort. Våga tro att du är speciell, det finns bara en av dig i hela världen. Just dina förutsättningar, dina tankar, din begåvning, dina erfarenheter och din approach är en unik sammansättning. Använd det så leder det till framgång. Med fötterna stadigt i verkligheten, hjärtat som vägledare och blicken i fjärran kan du uträtta storverk.